Spirala braku zaufania
- Komentarz: Po siódme: nie kradnij
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
ALEKSANDRA BIAŁY
Klienci firm ubezpieczeniowych nie grzeszą uczciwością przy zgłaszaniu roszczeń o odszkodowanie - uważa 40 proc. dorosłych Polaków. Ponad połowa z nas jest zdania, że firmy ubezpieczeniowe nie są uczciwe w stosunku do swoich klientów przy wypłacie odszkodowań - wynika z najnowszych badań "Rzeczpospolitej".
Spirala spadku zaufania rozkręca się. Ubezpieczyciele stosują coraz bardziej wyrafinowane metody tropienia oszustów, tworzą specjalne zespoły do walki z przestępczością ubezpieczeniową. Klienci - przekonani, że dostaną mniej niż kwota, na którą się ubezpieczyli - skłonni są do zawyżania swoich roszczeń o odszkodowanie.
Nieufność na Mazurach
Badania "Rzeczpospolitej", przeprowadzone przez sopocką Pracownię Badań Społecznych, wskazują na niskie zaufanie klientów do firm ubezpieczeniowych. Ponad połowa pytanych uważa, że towarzystwa nie są uczciwe w stosunku do swoich klientów w sprawach związanych ze zgłaszaniem i wyceną szkód oraz wypłatą odszkodowań (odpowiedzi "zdecydowanie nie" i "raczej nie").
Częściej uważają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta