Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Spirala braku zaufania

16 lipca 2004 | Ekonomia | AB
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Sondaż "Rzeczpospolitej" Kto kogo oszukuje na ubezpieczeniach

  • Komentarz: Po siódme: nie kradnij
Spirala braku zaufania

RYS. ANDRZEJ JACYSZYN

ALEKSANDRA BIAŁY

Klienci firm ubezpieczeniowych nie grzeszą uczciwością przy zgłaszaniu roszczeń o odszkodowanie - uważa 40 proc. dorosłych Polaków. Ponad połowa z nas jest zdania, że firmy ubezpieczeniowe nie są uczciwe w stosunku do swoich klientów przy wypłacie odszkodowań - wynika z najnowszych badań "Rzeczpospolitej".

Spirala spadku zaufania rozkręca się. Ubezpieczyciele stosują coraz bardziej wyrafinowane metody tropienia oszustów, tworzą specjalne zespoły do walki z przestępczością ubezpieczeniową. Klienci - przekonani, że dostaną mniej niż kwota, na którą się ubezpieczyli - skłonni są do zawyżania swoich roszczeń o odszkodowanie.

Nieufność na Mazurach

Badania "Rzeczpospolitej", przeprowadzone przez sopocką Pracownię Badań Społecznych, wskazują na niskie zaufanie klientów do firm ubezpieczeniowych. Ponad połowa pytanych uważa, że towarzystwa nie są uczciwe w stosunku do swoich klientów w sprawach związanych ze zgłaszaniem i wyceną szkód oraz wypłatą odszkodowań (odpowiedzi "zdecydowanie nie" i "raczej nie").

Częściej uważają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3279

Spis treści
Zamów abonament