Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie wiadomo jaka, nie wiadomo po co

02 września 2004 | Dobra firma | IL

PODATEK DOCHODOWY

Ewidencja wyposażenia u podatników ryczałtu

Nie wiadomo jaka, nie wiadomo po co

Od 2004 r. przedsiębiorcy korzystający z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych powinni mieć ewidencję wyposażenia. W przepisach nie ma jednak żadnych wskazówek, jak ją prowadzić. Nie są też jasne powody obciążenia przedsiębiorców tym obowiązkiem.

Nie dotyczy on - moim zdaniem - podatników osiągających opodatkowane ryczałtem przychody z najmu. Powinność prowadzenia wykazu środków trwałych wartości niematerialnych i prawnych, ewidencji wyposażenia oraz ewidencji przychodów nakłada - co do zasady na wszystkich podatników korzystających z tej formy opodatkowania, w tym rozliczających się z najmu - art. 15 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej ustawa o ryczałcie). W art. 15 ust. 3 znalazło się jednak ważne zastrzeżenie, że "obowiązek prowadzenia ewidencji nie dotyczy podatników osiągających przychody, o których mowa w art. 6 ust. 1a (czyli z najmu), jeżeli ich wysokość wynika z umowy zawartej w formie pisemnej". Skoro w art. 15 ust. 1 mowa o trzech ewidencjach, trzeba przyjąć, że odnosi się to do nich wszystkich.

LEGISLATORZY NIE ZAUWAŻYLI...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3320

Spis treści
Zamów abonament