Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Silny jen i trudności eksportowe

27 kwietnia 1995 | Ekonomia | PR

Toyota Motor Corp.

Silny jen i trudności eksportowe

Największe zderzenie między oczekiwaniami koncernu Toyota Motor Corp. a realiami nastąpiło w Polsce. Koncern planuje w br. sprzedanie w naszym kraju i na Węgrzech po 2500 samochodów, w Czechach ok. 2000. Po zeszłorocznej restrukturyzacji, która znacznie obniżyła koszty produkcji podjęto dalsze działania, by zmniejszyć skutki coraz silniejszego jena -- powiedział Yoshio Ishizaka, członek zarządu Toyoty odpowiedzialny za Europę i Afrykę, podczas pobytu w Warszawie.

W 3 krajach naszego regionu: Polsce, Węgrzech i Czechach Toyota Motor Corp. posiada swe przedstawicielstwa. Wprowadzono pełny system polegający na sprzedaży aut i serwisie. W krajach WNP Toyota zapewnia tylko serwis w autoryzowanych stacjach obsługi. Stacje otrzymują też niezbędne części od japońskich handlowców.

Zdaniem przedstawiciela Toyoty, Polska okazała się najbardziej odległa od oczekiwań iwyobrażeń Japończyków. Liczyli na korzyści wynikające z wielkości rynku, tymczasem niemile zaskoczyły ich...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 466

Spis treści
Zamów abonament