Silny jen i trudności eksportowe
Toyota Motor Corp.
Silny jen i trudności eksportowe
Największe zderzenie między oczekiwaniami koncernu Toyota Motor Corp. a realiami nastąpiło w Polsce. Koncern planuje w br. sprzedanie w naszym kraju i na Węgrzech po 2500 samochodów, w Czechach ok. 2000. Po zeszłorocznej restrukturyzacji, która znacznie obniżyła koszty produkcji podjęto dalsze działania, by zmniejszyć skutki coraz silniejszego jena -- powiedział Yoshio Ishizaka, członek zarządu Toyoty odpowiedzialny za Europę i Afrykę, podczas pobytu w Warszawie.
W 3 krajach naszego regionu: Polsce, Węgrzech i Czechach Toyota Motor Corp. posiada swe przedstawicielstwa. Wprowadzono pełny system polegający na sprzedaży aut i serwisie. W krajach WNP Toyota zapewnia tylko serwis w autoryzowanych stacjach obsługi. Stacje otrzymują też niezbędne części od japońskich handlowców.
Zdaniem przedstawiciela Toyoty, Polska okazała się najbardziej odległa od oczekiwań iwyobrażeń Japończyków. Liczyli na korzyści wynikające z wielkości rynku, tymczasem niemile zaskoczyły ich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta