Coraz więcej skarg na banki
Raport NBP
Coraz więcej skarg na banki
Z obszernego sprawozdania, opracowanego przez Zespół Listów i Interwencji Gabinetu Prezesa NBP wynika, że do banku centralnego wpłynęły w 1994 r. 2952 skargi, wnioski i listy, w tym 702 skargi iwnioski. Było ich o 6, 4 proc. więcej niż w 1993 r. , w tym samych skarg i wniosków o 20, 4 proc. 80 proc. konfliktowych spraw dotyczyło działalności banków komercyjnych, a 20 proc. -- samego NBP.
-- Proces reformowania gospodarki, w tym także systemu bankowego, może spowodować powstanie wielu nowych konfliktów na linii instytucja-obywatel, w tym przypadku bank-klient (. .. ) wywołać lawinowy napływ skarg w 1995 r. -- ostrzegają autorzy sprawozdania. W pierwszych dwóch miesiącach br. wpłynęło do NBP już 450 spraw. Skargi napływają także bezpośrednio do banków komercyjnych, w których znajdują się specjalne komórki powołane do ich rozpatrywania. Bankowcy twierdzą, że skargi i wnioski klientów pomagają przy nowelizowaniu bankowych przepisów wewnętrznych.
Pukając do NBP
Do centrali NBP trafiły w 1994 r. 2823 sprawy, w tym 616 skarg i wniosków, natomiast do jednostek organizacyjnych -- 129 spraw, w tym 86 skarg i wniosków. Bank centralny pozytywnie rozpatrzył 37, 5 proc. spraw, a odrzucił 19 proc. roszczeń. Pozostałe 576 spraw przekazał do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta