GDY PRACOWNIK NABROIŁ
Pracownik zaakceptował faktury, nie sprawdzając, czy usługa została wykonana i w jaki sposób. A wykonano ją na tyle wadliwie, że jej rozliczenie zakwestionował urząd skarbowy. Czy można tego pracownika pociągnąć z tego powodu do odpowiedzialności, skoro nie ma on jasno określonego zakresu obowiązków?
W tej sytuacji brak precyzyjnie zdefiniowanego zakresu obowiązków to podstawowy kłopot dla pracodawcy. Gdyby chciał on egzekwować od pracownika odpowiedzialność, to musiałby przede wszystkim wykazać, że do zakresu jego obowiązków należało również sprawdzenie, czy usługa w ogóle została wykonana i czy zrobiono to prawidłowo. Jeśli nie było to w zakresie jego obowiązków, to pracodawca nie będzie mógł pociągnąć pracownika do odpowiedzialności. Odpowiada on bowiem za szkodę powstałą przy wykonywaniu obowiązków. Pracownik wykonał swój obowiązek, będąc odpowiedzialny wyłącznie za "obróbkę" faktur, fakturę otrzymał, podpisał i przekazał księgowości. Gdyby natomiast sprawdzenie wykonania usługi należało do obowiązków pracownika, to będzie on ponosił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta