Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zarabianie na reklamie

25 lutego 2005 | Dobra firma | WK
źródło: Nieznane

CZY WARTO KORZYSTAĆ Z MARKETINGU MOBILNEGO Zarabianie na reklamie Marketing mobilny to forma promocji wykorzystująca telefon komórkowy. Jego zaletą jest to‚ że dzięki podziałowi zysków za SMS-y od klientów firma zlecająca reklamę może w części‚ a niekiedy nawet w całości pokryć poniesione na nią wydatki.

Pojęcie marketing mobilny (m-marketing) pochodzi od angielskiego słowa mobile (przenośny) i wiąże się z telefonem komórkowym (ang. mobile phone). Błędne jest więc utożsamianie go z tzw. jeżdżącą reklamą‚ którą umieszcza się między innymi na przyczepach samochodowych.

- Marketing mobilny kojarzony jest przede wszystkim z SMS-ami reklamującymi jakiś produkt lub usługę. Są to tzw. kampanie push (ang. pchać)‚ kiedy do odbiorców wysyłane są wiadomości o nowościach rynkowych lub o obniżce cen. Tak naprawdę stanowią one jednak tylko małą część działalności reklamowej związanej z telefonem komórkowym. Znacznie częściej wykorzystuje się tzw. działania pull (ang. ciągnąć)‚ kiedy to odbiorca zachęcany jest do wysłania SMS-a do organizatora promocji. Dzięki temu może wziąć udział w konkursie z nagrodami lub w programie lojalnościowym. Specjalne kody‚ które należy przesyłać‚ dołączane są wtedy bezpośrednio do produktu w formie tzw. wrzutki. Marketing mobilny zastąpił już w tym zakresie akcje promocyjne związane np. z gromadzeniem nakrętek‚ naklejek i innych gadżetów -...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3467

Spis treści

Ekonomia

Akcje zdrożały o 7,6 procent
Apator zwiększa przychody
Apel Wietnamu o pomoc
Apetyt na przejęcia
Carrefour przejął hipermarkety Ahold Polska
Czy GM sprzeda Saaba
Dużo pracy, ale i korzyści
Dwie rządowe opcje
Działki straszą inwestorów
FinLife: większy kapitał
Fundusze zagraniczne w Millennium TFI
Gronicki: Mniejszy wzrost PKB
Igloopol pikietuje
Ile rząd dopłaci do unijnej pomocy
Inwestor dla Polmosu Białystok
Inwestycje w Wielkiej Brytanii rosną
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kino Polska w USA
Kontrakty na granicy opłacalności
Kredyt na A1
Kredyt odchodzi do lamusa
Kreisel w Rosji
Lepsze wyniki Lafarge'a
MAN-Star bez wojskowych starów
Metale biją rekordy
Mniej ropy do Chin
Nadal tanio
Nestle skupuje akcje
Niebezpieczne igranie z euro
PKPP przeciw przetargowi
Po staremu znaczy smacznie, ale drogo
Podwyżka tylko dla przedsiębiorczych
Podwójne obciążenie bezprawne
Polskie huty w jednym ręku
Połączenia Lufthansy
Prognoza Goodyeara
Przenoszenie numeru od października
Płynie kapitał
PŻM: bez zgody delegatów
Rekord goni rekord
Rekordowo drogie metale i ropa
Royal Bank of Scotland: wyższy zysk
Rynek pracy i stereotypy
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samochody na wodór
SkyEurope woli Kraków
Strategia na długą metę
Swoim taniej, obcym drożej
Szklany kartel
Słaba pamięć pani minister
Transbit wygrywa z Marconim
Trzy poważne oferty
Umorzenie w sprawie akcji Wedla
Więcej współpracy i mniejszych transakcji
Większy zysk Cintry
Większy zysk Skody
Wycofali się, ale jednak kupią
Właściciel Stoenu zwiększył zysk
Zamieszanie z VAT na Internet
Zamówienie Ryanaira
Zetkama ustaliła cenę
Zmiany w Irenie
Zmiany w dopłatach
Znowu rekord wszech czasów
Zysk ma być jeszcze wyższy
Zamów abonament