Zarabianie na reklamie
Pojęcie marketing mobilny (m-marketing) pochodzi od angielskiego słowa mobile (przenośny) i wiąże się z telefonem komórkowym (ang. mobile phone). Błędne jest więc utożsamianie go z tzw. jeżdżącą reklamą‚ którą umieszcza się między innymi na przyczepach samochodowych.
- Marketing mobilny kojarzony jest przede wszystkim z SMS-ami reklamującymi jakiś produkt lub usługę. Są to tzw. kampanie push (ang. pchać)‚ kiedy do odbiorców wysyłane są wiadomości o nowościach rynkowych lub o obniżce cen. Tak naprawdę stanowią one jednak tylko małą część działalności reklamowej związanej z telefonem komórkowym. Znacznie częściej wykorzystuje się tzw. działania pull (ang. ciągnąć)‚ kiedy to odbiorca zachęcany jest do wysłania SMS-a do organizatora promocji. Dzięki temu może wziąć udział w konkursie z nagrodami lub w programie lojalnościowym. Specjalne kody‚ które należy przesyłać‚ dołączane są wtedy bezpośrednio do produktu w formie tzw. wrzutki. Marketing mobilny zastąpił już w tym zakresie akcje promocyjne związane np. z gromadzeniem nakrętek‚ naklejek i innych gadżetów -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta