Kino Polska w USA
Spółka Kino Polska TV, która od ponad roku nadaje tematyczny kanał Kino Polska, wchodzi na rynek USA. Od połowy lutego kanał Kino Polska jest dostępny odpłatnie w ofercie amerykańskiej telewizji satelitarnej Dish Network, obok Polsatu i dwóch kanałów TVN. Nadawca liczy na zdobycie ok. 25 tys. abonentów wśród Polonii amerykańskiej. Jak wyjaśnia, 3 mln zł kosztów związanych z wejściem na rynek USA (głównie opłaty za prawa do filmów) oraz zawarta dopiero w grudniu ub. roku umowa z telewizją kablową UPC, opóźniły termin osiągnięcia dodatniej rentowności operacyjnej spółki. Według planów miało to nastąpić po roku nadawania Kino Polska. Teraz nadawca mówi o dwóch latach. Grzegorz Molewski, prezes Kino Polska TV i pomysłodawca projektu, nadal jest głównym udziałowcem spółki (prawie 50 proc.) Z opcji zwiększenia swego pakietu 40,2 proc. nie skorzystał na razie fundusz BB Investment.
A.B.