Gdy pracodawca ociąga się z wypłatą
Przykrą niespodzianką może być też odszkodowanie za powstałą szkodę oraz z tytułu rozwiązania przez pracownika umowy bez wypowiedzenia, gdy firma dopuściła się ciężkiego naruszenia obowiązków względem niego.
KOMU, KIEDY I JAK WYPŁACAĆWynagrodzenie wypłaca się za pracę już wykonaną, która była bądź w dalszym ciągu jest świadczona na podstawie stosunku pracy - co najmniej raz w miesiącu, nie później jednak niż w ciągu jego pierwszych 10 dni. Jeżeli dzień wypłaty jest dniem wolnym od pracy, to wynagrodzenie reguluje się dzień wcześniej. Termin wypłaty pensji musi mieć charakter stały.
Pracodawcy zatrudniający powyżej 20 osób termin, miejsce i czas wypłaty wynagrodzenia określają w regulaminie pracy bądź regulaminie wynagradzania. Jeżeli natomiast firma zatrudnia mniej niż 20 osób, to o terminie, miejscu i czasie wypłaty informuje pracowników na piśmie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od zawarcia umowy o pracę.
Obowiązku pracodawcy wypłaty wynagrodzenia, wynikającego z art. 94 k.p., nie zniesie nawet pracownik - nie może on zgodzić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta