List do klienta z bazy danych
Wydatki na reklamę zaliczamy w całości do kosztów, jeżeli jest skierowana do nieograniczonego kręgu klientów. Jeżeli akcja reklamowa dotyczy zamkniętej i znanej grupy osób, nakłady z nią związane stanowią koszt tylko do wysokości 0,25 proc. przychodu. Gdy wysyłamy ulotki do klientów, których dane figurują w naszej bazie, to są to osoby w pewnej mierze nam znane. Sugeruje to, że mamy do czynienia z reklamą niepubliczną. Jeżeli natomiast korzystamy z kupionej bazy adresowej, możemy uznać, że nie mieliśmy wpływu na dobór potencjalnych klientów i reklama jest nielimitowana.
Jak to wygląda w praktyce? Sytuacja jest o tyle nietypowa, że organy podatkowe zajmują tu korzystniejsze stanowisko niż orzecznictwo sądowe, "rozszerzając" reklamę publiczną na dystrybucję materiałów do osób znanych z imienia i nazwiska.
URZĘDY KORZYSTNIEZacznijmy od wyjaśnień urzędów skarbowych. W sprawie rozpatrywanej przez Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie (pismo z 16 marca 2004 r., 1 MUS-1471/DPD2/423/35/04/ KZ) stan faktyczny był następujący. Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta