Etyka opłaca się coraz bardziej
W Polsce przybywa branż, które opracowują wewnętrzne kodeksy dobrych praktyk. Etykę w biznesie chce promować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz sami przedsiębiorcy.
Będzie dekalogPo bankach, reklamie, firmach marketingu bezpośredniego i public relations teraz firmy windykacyjne pracują nad wewnętrznymi zasadami, które uregulują prowadzenie biznesu w branży dając też lepszą ochronę konsumentom. Do swojego kodeksu etyki przymierzają się też duże sieci handlowe, licząc, że takie regulacje pomogą im poprawić nie najlepszy obecnie wizerunek branży.
O dobre praktyki - już w skali całego polskiego biznesu - chce zadbać Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, która niedawno rozpoczęła prace nad kodeksem etycznym działalności gospodarczej. Według jej planów, do końca tego roku powinien być gotowy zestaw podstawowych zasad, tzw. dekalog etycznego biznesu, który ogólnie określi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta