Hygienika - nowy kontrakt
Hygienika SA zawarła z ogólnopolską siecią sklepów dyskontowych kontrakt wartości 7,5 mln zł na dostawy w 2005 r. pieluszek dziecięcych i wkładek higienicznych. Nazwy kontrahenta spółka nie ujawnia, podaje tylko, że jest to nowy klient, którego sieć ma zasięg europejski. W ubiegłym roku Hygienika zakończyła współpracę z jednym z najpoważniejszych odbiorców pieluszek - siecią dyskontową Biedronka. Wpłynęło to na pogorszenie wyników, które były niższe od wcześniej prognozowanych. Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 39,6 mln zł, a zysk netto 716 tys. zł. Głównym akcjonariuszem Hygieniki jest Bogdan Kryca (48 proc. akcji). 8,5 proc. udziałów należy do Bankowego OFE, a 6,5 proc. do PZU Życie SA.
A.S.