Filar zaufania do firmy
Marek Walczak: Rzeczywiście, certyfikacja systemów zarządzania jakością w ciągu ostatnich dziesięciu lat stała się w Polsce bardzo modna. Poświadczanie przez trzecią stronę, niezależną od stron zainteresowanych, że wyrób lub usługa spełnia określone wymagania, to ważny element gospodarki rynkowej. Dozór techniczny, który działa w Polsce już prawie sto lat, powstał po to, żeby zajmować się certyfikowaniem bezpieczeństwa urządzeń technicznych, dziś również zajmuje się certyfikacją systemów zarządzania jakością. W trakcie procesu certyfikacji sprawdzamy w sposób bezstronny i niezależny, czy system zarządzania jakością w firmie jest zgodny z normą PN-EN ISO 9001. Pozytywny wynik sprawdzenia poświadczamy w formie certyfikatu, który zwiększa zaufanie klientów do zarządzania jakością w firmie. Właściwie wdrożony i utrzymywany system jakości ułatwia organizacji identyfikowanie oraz zaspokajanie potrzeb i oczekiwań klienta, a przez to poprawia jej konkurencyjność.
Kto może starać się o taki certyfikat?Adresatami normy PN-EN ISO 9001 są wszyscy, którzy dążą do zaspokojenia potrzeb klienta. Można mówić o podwójnych korzyściach z wdrożenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta