Z inwestycjami byłoby łatwiej
W dniu rozszerzenia Unii Europejskiej dla polskich firm transportowych otworzył się rynek państw starej Unii . Do 1 maja 2004 roku firmy wyspecjalizowane w transporcie samochodowym mogły wozić towar między Polską i państwami UE, natomiast nie mogły one zabierać towaru po drodze w krajach tranzytowych. W wyniku rozszerzenia Unii to ograniczenie zostało zniesione. Wprawdzie rynek nie jest jeszcze zliberalizowany, gdyż np firma pochodząca z jednego z państw Wspólnoty nie może wozić towarów na trasach wewnętrznych innych państw, ale i tak nowe możliwości, jakie otworzyły się przed polskimi przedsiębiorstwami, są ogromne.
Na reakcję przedsiębiorców nie trzeba było długo czekać. Liczba samochodów posiadających licencję na transport towarowy na terenie Unii wzrosła w Polsce w ciągu jednego roku prawie o połowę Na początku 2005 roku było prawie 60 tys. samochodów z licencją unijną, podczas gdy rok wcześniej liczba ta wynosiła nieco ponad 41 tys. Jeżeli do tego dodać znaczne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta