Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Włoskie referendum i uczniowie Frankensteina

14 czerwca 2005 | Publicystyka, Opinie | JM

ANALIZA Jakie powinny być granice swobody naukowców w kreowaniu nowych istot ludzkich? Włoskie referendum i uczniowie Frankensteina Sednem zagadnienia jest postawienie bariery przed pychą i samowolą naukowców, przypisujących sobie rolę Stwórcy

Włoskie referendum w sprawie ustawy o sztucznym zapłodnieniu okazało się nieważne z powodu braku 50-procentowej frekwencji. Przyczynił się do tego apel episkopatu Włoch, aby nie brać udziału w głosowaniu. Większość komentatorów włoskich i zagranicznych potraktowała to jako pretekst do wznowienia dyskusji o granicach ingerencji Kościoła w życie publiczne. Umyka im znacznie poważniejszy aspekt tej sprawy: jakie mianowicie powinny być granice swobody naukowców...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3558

Spis treści
Zamów abonament