W kamienicy lub w starszym biurowcu
Biura od 100 do 150 mkw. wynajmują zwykle małe i średnie przedsiębiorstwa, które z reguły najchętniej zawierają umowy na czas nieokreślony z możliwością wypowiedzenia np. trzymiesięcznego czy nawet miesięcznego. Nie chcą brać na siebie dodatkowego ryzyka, jakim jest długoterminowa umowa i kary umowne za jej wcześniejsze rozwiązanie. Jeżeli mała firma szuka powierzchni w nowych biurowcach, woli wynająć powierzchnię już zaadaptowaną, by nie współfinansować wykończenia budynku.
Rzadkością na rynku są biura umeblowane, wyposażone w biurka i szafki; trzeba zaopatrzyć się w to we własnym zakresie. Niektóre budynki, również te wybudowane pięć czy dziesięć lat temu, są wyposażone w sieć komputerową, stałe łącze internetowe czy klimatyzację. Jednak na podwieszane sufity czy podnoszone podłogi, w których można ukryć okablowanie, nie ma co liczyć.
Na co firmy najczęściej zwracają uwagę, poszukując dla siebie biura? Najważniejsze to: wysokości czynszu, standard lokalu i uzbrojenie budynku w media. Równie istotne - łatwość dojazdu i dostępność miejsc parkingowych.
Nie zawsze najemcy mogą z zarządcą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta