Coraz chętniej sięgamy po piwo
Z danych firmy badawczej ACNielsen wynika, że udział piwa w całkowitym rynku alkoholi wynosi dokładnie połowę. Pozostała część przypada na wódkę (41 proc.), wina (3 proc.), wina musujące, deserowe, wermuty, whisky, brandy i koniaki (po 1 proc.) oraz giny, których udział w rynku jest jednak śladowy. Wartość sprzedaży ginu za cały 2004 rok wyniosła tylko nieco ponad 40 mln zł. Na rynku pojawia się także coraz więcej napojów alkoholowych typu RTD (ready to drink), czyli gotowych drinków, które stanowią coś pośredniego pomiędzy piwami smakowymi a wódkami.
Złocisty napój rodakówWielkość naszego rynku piwa szacowana jest obecnie na 29,2 milionów hektolitrów. Jak wynika z raportu firmy Case-Doradcy w ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż piwa zwiększyła się o ok. 153 proc. I choć jego sprzedaż nadal rośnie, to dynamika z roku na rok jest coraz mniejsza. Według danych Związku Pracodawców Przemysłu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta