Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Od traktów po autostrady

23 czerwca 2005 | Kolumna transportowa | RP
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

CHINY Szybki wzrost gospodarczy Chin wymaga wydajniejszego transportu Od traktów po autostrady Chiny przeskakują z epoki bitych traktów prosto w erę autostrad. Samochody ciężarowe to podstawa systemu transportowego Chin Nowe drogi w Chinach powstają przy zastosowaniu tanich metod

Odkąd Deng Xiaoping zliberalizował komunistyczną gospodarkę i stwierdził, że nieważne, jakiego koloru jest kot, ważne, aby łapał myszy, Chiny rozwijają się w zawrotnym tempie. W 2004 roku chiński produkt narodowy wyniósł 1,65 tryliona dolarów (dla porównania włoski PKB 1,7 tryliona dolarów), a wzrost gospodarczy od ponad ćwierćwiecza przekracza 9 procent rocznie. Poza miastami powstają ogromne nowe fabryki, wzdłuż ulic miast i miasteczek setki firm biją się o klienta, wre praca na polach. Wszędzie coś się buduje - w panoramie większych miast widać setki dźwigów. Za miastem trudno przejechać kilka kilometrów, aby nie zobaczyć nowej drogi. Państwowi planiści przewidują w 2020 roku osiągnięcie ok. 4 trylionów dolarów PKB. Mimo to Chińczycy wciąż żyją biednie, często w lepiankach albo brudnych i ciasnych hutongach. Dochód na głowę wynosi 1250 dolarów, co odpowiada ok. 20 - 30 procentom dochodu europejskiego. Według chińskich władz na wsiach jeszcze ponad 26 mln...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3566

Spis treści

Ekonomia

"Super Express" szuka inwestora
Agora skupi akcje
BSE w Austrii
BZ WBK: nowy członek zarządu
Bouygues: wzrost dzięki telefonom
CEZ zainteresowany Polską
Chwiejnym krokiem na giełdę
Ciastka w Ożarowie
Comp ustalił cenę emisyjną
Do sukcesu potrzebna jest marka
Dywidenda z zaskoczenia
Dywidenda Śnieżki
Famot Pleszew: większa produkcja
Finowie się wycofują
IWC: Japonia pod pręgierzem
Inaczej niż Platforma
Irena: nieudane wezwanie
Jak często korzystamy z karty
Konsumencie, kupuj oryginalne części
Kotlin całkiem prywatny
LG chce budować fabryki w Polsce
Liberalizacja rynku cukru
Lietuvos Avialinijos do prywatyzacji
Mapa drogowa do eurolandu
Mało nas na światowych rynkach
Migut Media może pozwać Edelmana
Mit polskiego pracownika
Mocno w górę
Największy wzrost na kontynencie
Nasza żyrafa konkuruje z chińskim krasnalem
Nie będzie kredytowej katastrofy
Nieatrakcyjna oferta
Niegroźna konkurencja
Obligacje drożeją - rynek czeka na RPP
Obrona budżetu Unii
PKN Orlen: rozmów ciąg dalszy
POSCO: huta w Indiach
PSA: premia za złom
Pomoc dla górnictwa węgla
Portugalia na celowniku
Prosta strategia i działanie
Przesłuchanie z garniturem w tle
Ropa: rajd w górę
Rosjanie mają wyłączność
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Składki bardziej dotkliwe niż podatki
Spotkanie przedsiębiorców
Sprostowanie
Spór o stawkę
Szwedzi się kłócą, Polacy liczą kasę
Tanie linie mają powody do zmartwienia
Tell na giełdę
USA: nadal cło na stal
Wakacyjny stres paliwowy
Większość nigdy nie ma racji
Wojna słowna o rolnictwo
Wydarzenia dnia
Wyniki Polic
Wyraźny spadek inflacji bazowej
Zakupy długów w modzie
Zarząd podtrzymuje prognozy
Zamów abonament