Pełna usługa nie zawsze się opłaca
Właściciele małych i średnich przedsiębiorstw powinni dokładnie przeanalizować, jakiego rodzaju usługi będą dla nich najodpowiedniejsze. Przedstawiciele firm faktoringowych zapewniają, że elastycznie podchodzą do potrzeb klientów, najlepiej jednak samemu najpierw zorientować się, na co w ogóle można liczyć.
Zdaniem Klaudiusza Sytka, dyrektora Departamentu Faktoringu w Getin Banku, małe i średnie firmy powinny korzystać z tzw. faktoringu pełnego. Polega on na tym, że firma faktoringowa przejmuje na siebie ryzyko niewypłacalności dłużnika oraz kompleksowo zajmuje się należnościami. - Z naszych doświadczeń wynika, że około 80 proc. firm korzystających z faktoringu zainteresowanych jest głównie funkcją finansową tej usługi - twierdzi Klaudiusz Sytek.
Faktoring w wersji pełnej daje dużo większy komfort, bo zwalnia je z konieczności śledzenia przeszłości kontrahentów. - Małe i średnie firmy najczęściej nie mają ani wystarczających sił, ani możliwości sprawdzenia wiarygodności kontrahentów czy prowadzenia windykacji należności. W razie pojawienia się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta