Moda na whisky
Według firmy badawczej AC Nielsen od września 2004 r. do tegorocznej jesieni klienci kupili w sklepach ponad 2 mln litrów whisky, o ok. 600 tys. litrów więcej niż przed rokiem. - Gdyby doliczyć whisky kupowaną w pubach i restauracjach, wzrost byłby o 15 - 20 proc. większy - uważa Maciej Dąbrowiecki, prezes firmy Bols produkującej mocne alkohole, której właścicielem jest Central European Distribution Corporation. W ciągu ostatnich miesięcy sprzedaż marki Glenfiddich, którą importuje spółka, wzrosła o połowę.
Sprzedaż whisky zwiększa się od dłuższego czasu. W 2004 r. kupiliśmy o ponad 70 proc. tego trunku więcej niż w 2003 r. - Tak rekordowy wzrost był spowodowany obniżką cen nawet o jedną trzecią. To efekt zniesienia ceł po 1 maja 2004 r. - tłumaczy Bibianna Konieczna, członek zarządu Brown-Forman Polska, firmy sprowadzającej do Polski whisky Jack Daniel's. W tym roku sprzedaż tej marki wzrosła do 216 tys. litrów z ok....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta