Mocne procenty przegrywają z piwem
W 2005 roku sprzedaż piwa pierwszy raz w historii przekroczyła 30 mln hl. To o 5,1 proc. więcej niż w 2004 r. A sprzedaż wódek malała nieprzerwanie od początku 2005 roku. - Od grudnia 2004 roku do końca ubiegłego roku kupiliśmy o 5,7 proc. mniej wódek niż przez poprzednie dwanaście miesięcy - ocenia firma badawcza AC Nielsen. Jej dane nie uwzględniają sprzedaży w restauracjach, sklepach typu cash and carry oraz na bazarach.
Wysoki podatek odstraszaZdaniem przedstawicieli branży alkoholowej Polacy kupują mniej wódki, bo 1 lutego 2005 roku o 3,4 proc. urosła akcyza na ten trunek. Od roku podatek ten wynosi 9,1 zł w przeliczeniu na półlitrową butelkę 40-procentowej wódki. - Firmy z naszej branży niepokoją się, że sprzedaż mocnych trunków spada coraz szybciej - mówi Bożena Piotrowska, dyrektor ds. marketingu w firmie Bols. Rynkowe udziały tego producenta wyrobów spirytusowych wynoszą ponad 11 proc.
W związku z podwyżką akcyzy rok temu producenci zdecydowali się na podniesienie cen wódki. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta