Supermarkety nie mogły pobierać półkowego
Potwierdził to Sąd Najwyższy w wyroku z 26 stycznia 2006 r. Kończy on przegraną sprawę spółki akcyjnej Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci supermarketów Biedronka, wytoczoną jej przez jednego z dostawców. Była nim spółka z o.o. Victoria dostarczająca sprzęt sportowy.
Trzy umowyPrzyszli adwersarze zawarli w 2002 r. umowę sprzedaży na rzecz właściciela sieci Biedronka, którą strony miały rozliczać na bieżąco saldami, i dwie inne będące załącznikami do niej: jedną nazwaną "zgodą na reklamowanie produktów należących do dostawcy", za co dostawca miał płacić, i drugą nazwaną "umową o nowe markety". Ta przewidywała tzw. półkowe, czyli dodatkowe opłaty za dopuszczenie towarów dostawcy do sprzedaży w sklepach.
Współpraca obu firm skończyła się dość szybko, bo Jeronimo Martins sprzedała supermarkety, w których miały być sprzedawane towary dostarczane przez Victorię, spółce prowadzącej sieć Super Nowa.
Sprawa w sądzieVictoria wystąpiła przeciwko Jeronimo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta