Jak nie wolno zachęcać do przepisywania i zażywania leków
Reklamy sprzeczne z prawem farmaceutycznym są wstrzymywane przez głównego inspektora farmaceutycznego (dalej GIF). Oznacza to na ogół, że w błoto poszły niemałe nakłady przeznaczone na ich przygotowanie.
Za wiele obiecywałyWycofując reklamę, GIF najczęściej powołuje się na art. 55 ust. 5 prawa farmaceutycznego. Mówi on o zakazanych przekazach kierowanych do nieprofesjonalistów (osób niebędących lekarzami lub farmaceutami). Nie pozwala np. obiecywać, że przyjmowanie leku przyniesie skutek, że nie towarzyszą mu działania niepożądane lub że skutek jest lepszy lub taki sam jak podczas innego leczenia.
Są też inne powody wycofania reklamy. Np. reklama manti gastop musiała zniknąć, gdyż zawierała wprowadzającą w błąd informację przedstawiającą proporcje tzw. substancji czynnej w leku reklamowanym i "jakimś" konkurencyjnym. Była to -...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta