Pułapka dywersyfikacji
Powoli w polskich spółkach pojawia się moda na dywersyfikację działalności. Najczęściej wiąże się to z postępującą oligopolizacją wielu rynków w Polsce, które dodatkowo rozwijają się coraz wolniej. Główni gracze zbudowali swoje pozycje i zaczynają się na nich okopywać, a na wielu rynkach, które w latach 90. "rosły" w trzy- i dwucyfrowym tempie, dziś wzrost jest jednocyfrowy. Oba te zjawiska powodują wyhamowanie rozwoju firm, tymczasem ich właściciele - i banki - nadal formułują wobec nich wysokie wymagania co do tempa wzrostu.
W takiej sytuacji firmy mają dwie podstawowe możliwości - mogą szukać rynków za granicą, umiędzynarodowiając działalność, albo dywersyfikować ją, wprowadzając zupełnie nowe produkty i kierując się na nowe rynki. Obie opcje to "strategie wysokiego ryzyka", ale coraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta