Jak koncerny grają w futbol
Partnerzy niemieckiego mundialu wpłacili do kasy FIFA ok. 700 mln euro. Dominują wśród nich giganci światowego biznesu: Adidas, Coca-Cola, McDonald's, MasterCard czy Philips. Nieoficjalnie wiadomo, że 15 sponsorów mistrzostw za ten tytuł zapłaciło po 40 - 60 mln dolarów. - W zamian mamy prawo do używania zwrotu "oficjalny partner FIFA World Cup 2006", zdjęcia pucharu mistrzostw świata, maskotki - lwa, używania oficjalnego logo imprezy - wymienia Beata Jedynak, rzecznik Philips Polska. Sponsorzy intensywnie korzystają z tych uprawnień w swoich kampaniach reklamowych. Poza tym w trakcie wszystkich 64 meczów na 12 stadionach kibice będą oglądać ich znaki firmowe na bandach wokół boisk. Jest o co walczyć. Imprezę będzie śledzić na stadionach kilka milionów fanów futbolu. Łączna widownia telewizyjna ma przekroczyć 32 miliardy ludzi.
Piłkarska rewia modyWalka o portfele kibiców będzie rozgrywać się także na boisku. Adidas, jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
