Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak koncerny grają w futbol

27 maja 2006 | Ekonomia | AK
źródło: Nieznane

MUNDIAL I PIENIĄDZE Dziesiątki firm zarobią na zbliżających się mistrzostwach Jak koncerny grają w futbol Sportowego zwycięzcę mistrzostw świata w piłce nożnej poznamy dopiero 9 lipca. Biznesowych triumfatorów imprezy można bez większego ryzyka wskazywać już dziś. I nie są to wyłącznie oficjalni sponsorzy niemieckich finałów

Partnerzy niemieckiego mundialu wpłacili do kasy FIFA ok. 700 mln euro. Dominują wśród nich giganci światowego biznesu: Adidas, Coca-Cola, McDonald's, MasterCard czy Philips. Nieoficjalnie wiadomo, że 15 sponsorów mistrzostw za ten tytuł zapłaciło po 40 - 60 mln dolarów. - W zamian mamy prawo do używania zwrotu "oficjalny partner FIFA World Cup 2006", zdjęcia pucharu mistrzostw świata, maskotki - lwa, używania oficjalnego logo imprezy - wymienia Beata Jedynak, rzecznik Philips Polska. Sponsorzy intensywnie korzystają z tych uprawnień w swoich kampaniach reklamowych. Poza tym w trakcie wszystkich 64 meczów na 12 stadionach kibice będą oglądać ich znaki firmowe na bandach wokół boisk. Jest o co walczyć. Imprezę będzie śledzić na stadionach kilka milionów fanów futbolu. Łączna widownia telewizyjna ma przekroczyć 32 miliardy ludzi.

Piłkarska rewia mody

Walka o portfele kibiców będzie rozgrywać się także na boisku. Adidas, jako...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3849

Spis treści
Zamów abonament