Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W filmie liczy się wrażliwość

27 maja 2006 | Kultura | BH
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

FESTIWAL W filmie liczy się wrażliwość Współczesne kino przekracza granice narodowe, burzy bariery między gatunkami i konwencjami, zbliża do siebie komercję i obrazy artystyczne #Aktorzy z różnych stron świata występują w filmie „Babel”. Od lewej: Australijka Cate Blanchett, reżyser Alejandro Gonzalez Inarritu, Meksykanin Gael Garcia Bernal, Japonka Rinko Kikuchi, Marokańczyk Boubker Ait El Caid (c) AP/FRANCOIS MORI

W oficjalnym katalogu festiwalowym nie podaje się już kraju produkcji filmu. Do takich informacji można dotrzeć, przeglądając wykaz producentów. Kinematografie europejskie kwitną dzięki koprodukcjom. Do powstania "Świateł o zmierzchu" Aki Kaurismakiego przyczynili się Finowie, Niemcy i Francuzi. Włoski "Kajman" Nanniego Morettiego powstaje w koprodukcji z Francją, do angielskiej "Czerwonej drogi" Andrei Arnod dokładają się Duńczycy, a pod superirlandzkim obrazem Kena Loacha podpisują się firmy z Anglii, Irlandii, Hiszpanii, Niemiec, Włoch. Ale minęły już czasy, gdy w wielostronnych koprodukcjach upatrywano niebezpieczeństwa zagubienia narodowej tożsamości kina. Filmy sąwyraziste i zachowują niepowtarzalny styl twórców:...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3849

Spis treści
Zamów abonament