Gdy ratować nie warto i nie można
Takie też jest podstawowe zadanie syndyka ustanawianego przez sąd.
Pierwszym krokiem prowadzącym do tego celu jest niezwłoczne sporządzenie spisu inwentarza, oszacowanie masy upadłości oraz sporządzenie planu likwidacyjnego. Syndyk powinien dostarczyć sędziemu komisarzowi spis inwentarza wraz z planem likwidacyjnym w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia upadłości.
Plan i sprawozdaniePlan likwidacyjny powinien określać: > proponowane sposoby sprzedaży składników majątku upadłego, ewentualnie całego przedsiębiorstwa, > termin sprzedaży, > preliminarz wydatków, > ekonomiczne uzasadnienie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej.
Kolejny krok syndyka to sporządzenie sprawozdania finansowego na dzień poprzedzający ogłoszenie upadłości i niezwłoczne przedłożenie go sędziemu komisarzowi. Jeśli sporządzenie spisu inwentarza, oszacowania, planu likwidacji lub sprawozdania finansowego okaże się niemożliwe, syndyk musi złożyć sędziemu komisarzowi pisemne sprawozdanie ogólne o stanie masy upadłości i o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta