Gwarancja ważna tylko z pudełkiem
Nasz czytelnik kupił kartę pamięci do aparatu cyfrowego. Niestety była uszkodzona i nie działała. Dlatego pan Sławomir poszedł do sklepu z żądaniem naprawy lub wymiany karty w ramach gwarancji. Sklep odmówił. Powołał się na warunki gwarancji, w których przewidziano, że złożenie reklamacji jest możliwe jedynie po dostarczeniu wadliwego towaru w oryginalnym opakowaniu, a to pan Sławomir wyrzucił. Sprzedawca tłumaczył, że to on ma prawo określać warunki gwarancji. Wprowadzone ograniczenia nie łamią prawa, bo ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.) nie narzuca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta