USA: dotkliwa klęska ojczyzny motoryzacji
Trudno o bardziej symboliczną porażkę dla kraju, który zapoczątkował masową motoryzację. Na tym jednak nie koniec. Najdalej w 2008 roku General Motors po siedmiu dekadach przestanie być największym producentem aut na świecie. Wyprzedzi go Toyota.
Japoński koncern już w lipcu tego roku po raz pierwszy prześcignął pod względem sprzedaży samochodów w USA Forda. Honda zaś jest bliska zepchnięcia na czwartą pozycję kolejnego wielkiego potentata z Detroit - Chryslera.
Amerykańscy producenci przez lata marzyli o utrzymaniu lub zwiększeniu udziału w rodzimym i światowym rynku. Teraz nie mają już takich ambicji. Chcą tylko przestać tracić pieniądze. Ford zapowiedział, że w nadchodzących latach wystarczy mu utrzymanie skromnej, 14-procentowej części rynku Stanów Zjednoczonych.
Jeszcze w tym roku koncernowi udało się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta