Umowy dyskryminują klientów
Raporty pokontrolne ogłasza Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zdaniem Cezarego Banasińskiego, odchodzącego prezesa UOKiK, sytuacja w poszczególnych branżach jest zła, w niektórych nawet bardzo. Deweloperzy, biura podróży, banki, ubezpieczyciele, prywatna służba zdrowia, szkoły wyższe - we wzorcach umów stosowanych przez firmy z tych branż urzędnicy znajdują wiele klauzul, które naruszają interesy konsumentów.
Loty za złotówkęOstatni przykład to linie lotnicze. Brak rzetelnych informacji o rzeczywistej cenie biletu oraz mylące reklamy to zarzuty, jakie stawia UOKiK. Urząd zbadał 16 przewoźników mających siedziby lub oddziały nad Wisłą albo (jak Ryanair, Germanwings, EasyJet) latających do Polski. W praktyce fikcją jest możliwość kupna biletu za złotówkę, co jednak nie przeszkadza przewoźnikom właśnie taką cenę podawać w reklamach. Tymczasem do tej kwoty trzeba doliczyć tzw. stałe opłaty pasażera, opłaty paliwowe,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta