Rezerwa na pokrycie straty, a nie kosztów reklamy
- Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością zleciła agencji reklamowej przeprowadzenie kompleksowej kampanii reklamowej dotyczącej oferowanych przez nią towarów i usług. Z uwagi na znaczny budżet tej kampanii wspólnicy podjęli uchwałę przesuwającą pewną kwotę z kapitału zapasowego spółki na kapitał rezerwowy, by z tego ostatniego pokryć jej koszt. Czy w ogóle tego rodzaju wydatki mogą być finansowane z kapitału rezerwowego, a jeśli tak - to jak zaksięgować fakturę od agencji reklamowej, co z zawartym w niej podatkiem naliczonym oraz jak to wpłynie na rozliczenia spółki podatku dochodowego? - pyta czytelniczka DOBREJ FIRMY.
Zarówno kapitał zapasowy, jak i kapitał rezerwowy są w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością składnikiem jej kapitału własnego, który to kapitał, wraz z zobowiązaniami finansuje aktywa (majątek)...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta