Reklama produktów w programach TV będzie legalna
Na polskim rynku, podobnie zresztą jak na większości europejskich, tzw. product placement jest nielegalny. Ustawa o radiofonii i telewizji bardzo wyraźnie zakazuje tzw. reklamy ukrytej.
W poniedziałek regulująca m.in. kwestie reklam w telewizji unijna dyrektywa o telewizji bez granic została znowelizowana, dając państwom członkowskim możliwość regulowania zasad dopuszczalności product placementu na własną rękę. Precyzuje też, że tej formy promocji nie można stosować w programach informacyjnych i dla dzieci.
Jeśli natomiast reklama...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta