Czy w firmie mogą być jednocześnie dwa regulaminy wynagradzania
- Czy w firmie mogą obowiązywać jednocześnie dwa regulaminy wynagradzania i czy różnicować sytuację pracowników pod względem wynagrodzenia? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
U pracodawcy zatrudniającego co najmniej 20 pracowników, którzy nie są objęci zakładowym ani ponadzakładowym układem zbiorowym pracy, warunki wynagradzania za pracę muszą zostać określone w regulaminie wynagradzania (art.77 k.p.). Mogą się tam także znaleźć postanowienia o innych świadczeniach związanych z pracą i zasadach ich przyznawania.
Oczywiście wówczas jest to jeden regulamin wynagradzania, który nie może w sposób nieuzasadniony różnicować sytuacji pracowników, z zastrzeżeniem art.18§2 pkt4 k.p. Przepis ten dopuszcza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta