Po paliwie przychodzi kolej na prąd
Programy lojalnościowe, mające skłaniać do zakupu produktów konkretnej marki, znane są dotychczas głównie klientom stacji benzynowych, hipermarketów i operatorów telefonii komórkowej. Według badań ARC Rynek i Opinia stacje benzynowe mają najwięcej spośród nich, gdyż 57 proc. lojalnych konsumentów.
Miliony klientów w programachPionierem tego typu akcji była w 1999 roku stacja Shell, która zaoferowała kartę Smart. Dziś mają ją dwa miliony osób. Po sukcesie Shella swoje programy zaczęły wprowadzać inne koncerny paliwowe, takie jak BP czy Statoil. Szacuje się, że do chwili obecnej kartę Vitay firmy Orlen posiada ok. trzech milionów klientów.
Programy lojalnościowe wymagają - co oczywiste - inwestycji ze strony firmy. Według specjalistów mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta