Gmina jako członek wspólnoty
Jestem w zarządzie wspólnoty mieszkaniowej, której jednym z członków jest gmina reprezentowana przez Administrację Nieruchomości. Administracja zażądała ostatnio "przygotowania pełnej dokumentacji finansowo-księgowej wraz ze sprawozdaniami finansowymi składanymi we właściwym urzędzie finansowym oraz dokumentacji formalnoprawnej za okres 1.01.2001 - 31.12.2005 r. celem przeprowadzenia kontroli właścicielskiej działalności zarządu w oparciu o art. 29 pkt 3 ustawy o własności lokali". Nadmieniam, że corocznie zarząd otrzymywał absolutorium i nigdy żadna uchwała wspólnoty nie była zaskarżana. Czy mamy obowiązek spełnić żądanie administracji?
(nazwisko do wiadomości redakcji)
- Sytuacja jest dość typowa. Wcale nie chodzi o to, by poprawić jakość zarządzania nieruchomością wspólną, ale psuć krew zarządowi. Problem jednak istnieje i jego jednoznaczne rozstrzygnięcie nie jest wcale proste.
Ustawa o własności lokali w kilku miejscach odnosi się do kontrolowania działalności zarządu:
Art. 29.3. "Prawo kontroli działalności zarządu służy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta