Jak pracodawcy wykorzystują przedstawicieli handlowych
Zawód przedstawiciela handlowego przeżywa w ostatnim dziesięcioleciu prawdziwy rozkwit. To on jest najbliżej klienta, sprzedaje towar i podpisuje kontrakty, to on tworzy zyski firmy. Dobrzy handlowcy są nawagę złota. Dlatego pracodawcy hojnie ich wynagradzają, często też wyposażają w komórkę, laptop czy samochód służbowy. Niestety, na wokandy trafia wiele sporów wszczętych przez niezadowolonych agentów oszukanych lub nawet okradzionych przez byłych szefów. Przedstawiamy świeże i najciekawsze wyroki w takich sprawach, zwłaszcza zapadłe na posiedzeniach niejawnych.
Grafiki do korektyNieprawidłowe ustalanie i rozliczanie pracy handlowców to standard. Podstawowy błąd to wyznaczanie im w umowach nienormowanego czasu pracy. Firmy myślą wówczas, że mogą dowolnie eksploatować pracownika bez dodatkowej gratyfikacji i że zabezpieczają się w ten sposób przed pretensjami kontrolerów. Niesłusznie. Kodeks pracy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta