Więcej zmartwień niż radości
Robert Kubica: Z mojego punktu widzenia nie jesteśmy gotowi, z założonej pracy wykonaliśmy może 30, może 40 procent. Choć bolid od początku był szybki, podczas pierwszych jazd nie mogliśmy znaleźć dobrego balansu. Potem, mimo problemów i przerw w jazdach, udało nam się zrozumieć pracę opon i dobrać ustawienia odpowiednie do nowego ogumienia. Charakterystyka opon wymusza inny styl jazdy, ale akurat ja nie mam z tym problemów.
Nowa skrzynia biegów miała sprawić, że bolid BMW Sauber będzie jeszcze szybszy. Tymczasem to jeden z głównych problemów...Skrzynia powinna zmieniać biegi bez odcinania zapłonu, co pozwala zaoszczędzić ułamki sekund. Niestety, podczas testów trzeba było poprawić oprogramowanie i to spowodowało stratę czasu przy każdej zmianie biegów. Przez ostatnie miesiące naszymi głównymi problemami były właśnie skrzynia biegów oraz hydraulika. Miejmy nadzieję, że zostaną one szybko rozwiązane.
Przed rozpoczęciem testów nowego bolidu zapowiadał pan, że konieczna będzie zmiana stylu jazdy, by dostosować się do nowych opon. Jak to wyglądało w praktyce?Faktycznie, nowe opony mają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta