Trzymaj książkę kontroli
W firmie mieliśmy ostatnio kilka kontroli. Czy musimy przechowywać dokumenty z nimi związane?
Przedsiębiorca powinien przechowywać upoważnienia i protokoły kontroli oraz tzw. książkę kontroli. Przepisy nie precyzują, jak powinna ona wyglądać. Nie ma zatem przeciwwskazań, by był to zeszyt, segregator itp. Wiadomo natomiast dokładnie, co musi się w książce kontroli znaleźć. Chodzi tu o:
¦ oznaczenie organu kontroli, ¦ oznaczenie upoważnienia do kontroli, ¦ zakres przedmiotowy przeprowadzonej kontroli, ¦ daty podjęcia i zakończenia kontroli, ¦ zalecenia pokontrolne oraz określenie zastosowanych środków pokontrolnych, ¦ informację o wykonaniu zaleceń pokontrolnych bądź wpis o ich uchyleniu przez organ kontroli lub jego organ nadrzędny albo sąd administracyjny.
p.wrz. Podstawa prawna: art. 81 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (DzU z 2004 r. nr 173, poz. 1807)