Publiczna oferta akcji - jak pokonać procedury rynkowe i prawne
Papiery wartościowe są towarem specyficznym. Jednak i w ich wypadku można oddziaływać na rynek w celu wygenerowania dodatkowego popytu i zwiększenia wartości spółki uzyskanej w ramach pierwszej oferty publicznej (IPO).
Marketing giełdowyPromocja oferty obejmuje trzy fazy, które powinny być dostosowane do harmonogramu oferty po to, by wzmocnić naturalne zainteresowanie spółką związane z procedurą dopuszczeniową.
Podgrzewanie rynkuPierwsza faza akcji promocyjnej rozpoczyna się na ogół przed złożeniem prospektu emisyjnego w Komisji Nadzoru Finansowego. Jej celem jest przedstawienie modelu biznesu emitenta, rynku, na którym działa, jego historii, wyników finansowych i perspektyw rozwoju, a więc prezentacja wizerunku inwestycyjnego emitenta (equity story).
Zainteresowanie inwestorów przygotowywaną ofertą można wzmocnić poprzez inspirację publikacji artykułów prasowych dotyczących spółki, udzielanie wywiadów prasowych, kreowanie zainteresowania mediów określonymi tematami: wynikami finansowymi emitenta, ich prognozami, nowymi produktami, podpisanymi kontraktami itp....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta