Konsumenci fair play
Kiedy rynek nasyci się promocjami, a klientom spowszednieją kilkugodzinne zakupy w centrach handlowych, coraz częściej będą się pojawiać pytania: Do kogo trafiają pieniądze, które wydajemy w trakcie codziennych zakupów? Czy tysiące złotych, których pozbywamy się wciągu roku, wspierają producentów działających zgodnie z naszymi przekonaniami?
Konsumenci w Europie Zachodniej dyskusję o racjonalnym i pożytecznym wydawaniu pieniędzy zaczęli prawie 40 lat temu. Tak powstała idea Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade). Zapłata za kawę, kakao czy rękodzieło trafia do konkretnych spółdzielni rolników lub rzemieślników w krajach rozwijających się, które je wyprodukowały. "Etyczne" produkty mają charakterystyczne zielono-niebiesko-czarne logo. Sprawiedliwy handel to hasło w Polsce jeszcze mało znane.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta