Oceaniczne kontenerowce na śródlądziu
Obecnie największym portem przyjmującym kontenery z Azji do państw bałtyckich jest Hamburg. Aż 43 procent przeładowanych w nim kontenerów trafia na statki dowozowe (feedery). W Rotterdamie ten odsetek wynosi 35, natomiast w Antwerpii 22 procent. W Hamburgu najwięcej kontenerów jest przeładowywanych z i do Chin, Singapuru, Rosji, Finlandii, Szwecji, Japonii, Polski i Korei. Statki dowozowe obsługujące porty bałtyckie mają do przepłynięcia z Hamburga do Göteborga 382 mile morskie, do Gdańska 436, a do Helsinek 714. Jeżeli statek nie używa kosztownego Kanału Kilońskiego, to droga do dwóch...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta