Zbyt krótkie tory
Potencjał polskich terminali kontenerowych już przekroczył milion TEU (kontenerów dwudziestostopowych) przeładowanych rocznie, a w najbliższych kilku latach dojdzie do dwóch milionów TEU. Największym kolejowym przewoźnikiem kontenerowym w Polsce jest łódzki Spedcont, mający ok. 80 procent tego rynku. Spółka korzysta z pociągów i wagonów PKP Cargo. Prezes Spedcontu Wojciech Witkowski liczy w tym roku na co najmniej 20-procentowy wzrost przewozów, do ok. 170 tys. TEU. Spółka będzie transportować do 500 kontenerów miesięcznie dla łódzkiego zakładu Della, a już ekspediuje 6 pociągów dziennie w obu kierunkach pomiędzy warszawską FSO i ukraińską fabryką koncernu UkrAvto.
Spedcont zainwestował w modernizację torów w Sosnowcu i na stacji Warszawa Główna po ok. 1 mln zł i ponad sześć mln zł w łódzki terminal, który zwiększy swoje przeładunki dwukrotnie właśnie dzięki kontraktowi z Dellem. Budzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta