Jak się sprzedać podczas kampanii
Jak się sprzedać podczas kampanii
Ważnym elementem sukcesu kampanii wyborczej jest trafiona reklama kandydata, przekonujące hasła i dobre plakaty. Wszystko, aby być łatwo identyfikowalnym i odróżniać się od reszty pretendentów, powtarzających do złudzenia podobne deklaracje o bezrobociu, prywatyzacji i konkordacie. Jak najprościej przedstawić się wyborcom, jak prowadzić kampanię?
"Wałęsa jest jeden"
Organizatorzy kampanii Lecha Wałęsy wyszli z założenia, że wyborcom nie trzeba przedstawiać obecnego prezydenta, jedynie przypomnieć jego zalety i znaczącą rolę w historii Polski. Na jednym z plakatów wykorzystano spostrzeżenie Andrzeja Olechowskiego, który wielokrotnie podkreślał, że Wałęsa jest jedynym polskim politykiem mogącym jeździć za granicę bez wizytówek. "Wałęsę zna cały świat" -- głosi plakat. Prezydent jest przedstawiony w towarzystwie Jana Pawła II, Billa Clintona, Francois Mitterranda, Helmuta Kohla i królowej Elżbiety.
"Kandydatów jest wielu -- Wałęsa jest jeden" -- to slogan, który odwołuje się do legendy przywódcy "Solidarności", kiedy większość społeczeństwa jednoczyła się pod jego przywództwem. Argumentacja jest taka: spójrzcie tylko na podzieloną prawicę, na jej kłócących się kandydatów, na tę resztę, która nie wiadomo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta