Firma nieobojętna na pracowników i otoczenie
CSR (z angielskiego - Corporate Social Responsibility), jak w skrócie określa się takie działania, to koncepcja, według której firma, budując swoją strategię rynkową, od razu uwzględnia w niej interes społeczny, ochronę środowiska, a także współpracę z całym otoczeniem.
Przyjęcie takiego sposobu działania oznacza nie tylko inwestycje i zmianę podejścia firmy do otoczenia. Liczy się także to, w jaki sposób działa cała jej struktura.
Nie tylko zyskNie oznacza to, że firmy przestają pracować na zysk. Jak ponad 30 lat temu powiedział Milton Friedman: społeczna odpowiedzialność biznesu ma właśnie jeden wymiar - zysk. Jednak coraz więcej firm decyduje się na działanie zgodne z CSR nie tylko z tego powodu. Świetnym przykładem jest firma Danone - razem z Lubellą, Biedronką oraz Instytutem Matki i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta