Potentatem nie będziemy
Rynek samochodów ciężarowych w Polsce
Potentatem nie będziemy
Polska nie będzie wprzyszłości wiodącym producentem samochodów ciężarowych i ciężkiego sprzętu drogowego -- to wniosek z opracowania przygotowanego przez Knibb Gormezano and Partners na zlecenie brytyjskich producentów samochodów. Produkcja ich utrzyma się na stałym poziomie 20 tys. pojazdów rocznie. Więcej będą produkować Czesi -- od 25 tys. pojazdów w roku 1995 do 30 tys. w roku 1997, by osiągnąć stały poziom 40 tys. w 1999 r. i na początku przyszłego tysiąclecia. Będziemy więc importerem netto samochodów ciężarowych, bo na naszym rynku zostanie ich sprzedanych odpowiednio 30 tys. wbr. , 40 tys. w 1997 r. , 50 tys. w 1999 r. , ale już tylko 25 tys. w 2001 r.
Do końca wieku zaprzestanie się produkcji tego typu pojazdów na Węgrzech i w Słowacji. Eksporterami są i będą Czechy, natomiast Bułgaria z importera stanie się eksporterem, nie na wielką jednak skalę, bo w roku 1999 będzie produkować 10 tys. takich pojazdów, podczas gdy sprzedaż wyniesie tam 6 tysięcy. Najchłonniejszym rynkiem pojazdów ciężarowych pozostanie Rosja, która w roku 2001 będzie miała deficyt 150 tys. pojazdów, oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta