Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potentatem nie będziemy

07 listopada 1995 | Ekonomia | DW

Rynek samochodów ciężarowych w Polsce

Potentatem nie będziemy

Polska nie będzie wprzyszłości wiodącym producentem samochodów ciężarowych i ciężkiego sprzętu drogowego -- to wniosek z opracowania przygotowanego przez Knibb Gormezano and Partners na zlecenie brytyjskich producentów samochodów. Produkcja ich utrzyma się na stałym poziomie 20 tys. pojazdów rocznie. Więcej będą produkować Czesi -- od 25 tys. pojazdów w roku 1995 do 30 tys. w roku 1997, by osiągnąć stały poziom 40 tys. w 1999 r. i na początku przyszłego tysiąclecia. Będziemy więc importerem netto samochodów ciężarowych, bo na naszym rynku zostanie ich sprzedanych odpowiednio 30 tys. wbr. , 40 tys. w 1997 r. , 50 tys. w 1999 r. , ale już tylko 25 tys. w 2001 r.

Do końca wieku zaprzestanie się produkcji tego typu pojazdów na Węgrzech i w Słowacji. Eksporterami są i będą Czechy, natomiast Bułgaria z importera stanie się eksporterem, nie na wielką jednak skalę, bo w roku 1999 będzie produkować 10 tys. takich pojazdów, podczas gdy sprzedaż wyniesie tam 6 tysięcy. Najchłonniejszym rynkiem pojazdów ciężarowych pozostanie Rosja, która w roku 2001 będzie miała deficyt 150 tys. pojazdów, oraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 612

Spis treści
Zamów abonament