Premia za wierność
Zbieranie punktów i wymiana ich na nagrody albo zakupy ze zniżką - jako sposób przywiązania klienta do sieci sprzedaży - spopularyzowały stacje benzynowe. Po nich programy lojalnościowe wprowadziły największe sieci marketów. Teraz takie metody stosują już praktycznie całe centra handlowe. A zniżki, które dzięki kartom VIP można uzyskać w poszczególnych sklepach, sięgają niekiedy nawet 50 proc.
Jak twierdzą specjaliści od marketingu, programy lojalnościowe są korzystne dla obu stron: klienci czują się docenieni, a zarządcy centrów mają pewność, że klienci będą wracali.
Jak kupować taniej w stolicy...W Warszawie większość centrów handlowych ma albo własny program lojalnościowy, albo powiązany z supermarketami działającymi na ich terenie. Czasem też osobne rabaty i prezenty proponują klientom i centrum, i najemcy.
- Nie mamy własnego programu, ale zbieranie punktów i otrzymywanie za nie rabatów proponuje klientom działający na terenie naszego centrum Carrefour Express - mówi Joanna Mrzygłód...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta