Przyczyna jest inna
Sony wkracza na rynek PC
Przyczyna jest inna
Nobuyuki Idei, szef Sony Corp. , oświadczył podczas przyjmowania nagrody Emmy przyznanej firmie za wkład w rozwój techniki telewizyjnej, iż nie zgadza się z prognozami przewidującymi większą popularność komputerów osobistych niż telewizorów. Jego zdaniem, komputer osobisty jest zbyt trudny w obsłudze, by wyeliminować z rynku odbiornik TV. Decyzja o podjęciu produkcji komputerów PC, o której firma Sony poinformowała w ubiegłym tygodniu, podyktowana była zupełnie innymi względami -- chęcią stworzenia kanałów dystrybucyjnych zapewniających bezpośredni kontakt z użytkownikiem.
Wiele prognoz dotyczących rozwoju rynku elektronicznego i komputerowego przewiduje, że jeszcze w tym dziesięcioleciu poziom sprzedaży komputerów PC wyposażonych w funkcje multimedialne i pozwalających na odbiór programów audiowizualnych przekroczy poziom sprzedaży odbiorników telewizyjnych. Naturalną tego konsekwencją byłaby rezygnacja z telewizorów przez rodziny kupujące nowoczesne komputery do swych domów. Pogląd taki podziela wielu przedstawicieli przemysłu komputerowego. Na przykład szefowie firmy Compaq, największego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta