Skok w cyberprzestrzeń
Skok w cyberprzestrzeń
Rzeczywistość wirtualna kojarzy się nam najczęściej z wykorzystaniem potężnych superkomputerów do celów naukowych i militarnych lub z bohaterami filmów science fiction. Oszałamiająca swoim realizmem grafika komputerowa w połączeniu z umiejętnie dobranym dźwiękiem potrafi stworzyć iluzję przebywania w świecie wykreowanym za pomocą komputera.
Myli się jednak ten, komu wydaje się, że do korzystania z rzeczywistości wirtualnej potrzebny jest bardzo drogi sprzęt i oprogramowanie. Oczywiście akcesoria do tej zabawy kosztują sporo, lecz są już dostępne dla zwykłych użytkowników komputerów. Na zakończonych przed kilkoma dniami Międzynarodowych Targach Komputer Expo `96 krakowska firma Veracomp prezentowała -- pierwszy raz w Polsce -- specjalny "hełm" VFX-1 zaprojektowany do używania w rzeczywistości wirtualnej. Na stoisku "Rzeczpospolitej" natomiast...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta