Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jeździ, handluje i produkuje tabor

29 stycznia 1996 | Ekonomia | KG

PKS Zielona Góra

Jeździ, handluje i produkuje tabor

PKS w Zielonej Górze rozpoczął montaż autobusów Otoyol-Iveco, na którym zamierza zarobić w tym roku ok. 700 tys. zł. Jest to jedna z prób powiększania zysków państwowego przedsiębiorstwa i przystosowania go do wymagań rynkowych.

Na początku lat 90. wszystkie przedsiębiorstwa PKS dysponowały starym, prawie w 90 proc. zamortyzowanym taborem. Zielonogórskie niewiele odbiegało od tej normy. Zamortyzowane autobusy stanowiły ok. 70 proc. Były to głównie polskie autosany i jelcze. Aby to zmienić w dawnych halach remontowych PKS w Zielonej Górze rozpoczął montaż autobusów Iveco.

Zmodernizowano jedną z hal napraw autobusów i w niej właśnie, w tym roku, rozpoczął się montaż. Półgotowe elementy autobusów są sprowadzane z Turcji za pośrednictwem polskiego dealera Iveco -- firmę Profor z Warszawy i montowane w Zielonej Górze. Są to małe, 29- miejscowe samochody z klimatyzacją, spełniające wymagania międzymiastowej linii pospiesznej o niewielkiej frekwencji. Spalają 14 lpaliwa na 100 km, podczas gdy polskie autosany zużywają ok. 22 l. Koszty tych autobusów są 3-krotnie niższe od dotychczas eksploatowanych.

Obecnie w zielonogórskim PKS jeżdżą 3 takie wozy.

Rocznie z Zielonej Góry wyjedzie ponad...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 659

Spis treści
Zamów abonament