Jak dzielić się z klientem
Loterie, konkursy dobre na początek
Jak dzielić się z klientem
Okazje miesiąca, szczęśliwe numerki pod opakowaniem i konkursy z nagrodami nie wystarczą, aby na trwałe związać klienta z firmą. Takie metody pozyskiwania nowych nabywców na nasze towary mogą być naprawdę pożyteczne dopiero wówczas, gdy stanowią wstęp do obliczonych na dłuższą metę starań o powiększenie grona stałych i wiernych klientów -- mówią amerykańscy specjaliści Louise O'Brien i Charles Jones, wiceprezesi firmy Bain and Company w Bostonie.
W firmie potrzebne są więc nie jednorazowe działania promocyjne, choćby były najbardziej kuszące, a przemyślany i strategicznie ukierunkowany program nagród, który może przyspieszyć dojrzewanie klientów do tego, by z nią zostali. Aby to osiągnąć, każda firma musi znaleźć sposób, by dzielić się z klientem swymi dochodami, proporcjonalnie do stopnia, w jakim on przysparza dochodów firmie. Konieczne jest jednak przestrzeganie kilku zasad skutecznego dzielenia się korzyściami z klientem, gdyż inaczej wydatki na ten cel nie będą opłacalne.
Wymienieni wyżej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta