Atak na rynek
CPC Amino
Atak na rynek
Artykuły żywnościowe oferowane przez koncern CPC International stanowią obecnie 30 proc. polskiego rynku -- oblicza prezes zarządu CPC Amino, Jacek Liczkowski. Zdecydowana większość z nich pochodzi z poznańskiego zakładu, zakupionego w 1992 roku przez amerykański koncern. W strategii CPC fabryka Amino uwzględniana jest nie tylko jako producent na rynek polski, ale i główny eksporter artykułów koncernu do krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
CPC International należy do setki największych firm w Stanach Zjednoczonych. W minionym roku sprzedaż koncernu warta była 8, 4 mld dolarów, a jego zysk netto wzrósł o 14 proc. do kwoty 547, 9 mln. Po raz pierwszy artykuły CPC -- zupy Knorr pojawiły się w Polsce w 1991 roku, pełne wprowadzenie marki na nasz rynek nastąpiło po kilku miesiącach. Jednocześnie koncern przystąpił -- jako konkurent Nestle -- do przetargu na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta